Vanaf 1 augustus 2025 gaan er veranderingen plaatsvinden in de Apotheek van Zuidland. i.v.m. aanhoudende personeelstekorten.
Wat gaat er veranderen?
Alleen spoedmedicatie aan de balie
Aan de balie wordt alleen spoedmedicatie verstrekt wat noodzakelijk geacht kan worden, ook wel bekend als ‘eerste uitgifte’.
Chronische medicatie via servicelocker of bezorging
Medicatie die u langdurig gebruikt, kunt u 2 werkdagen na herhalen ophalen uit de servicelocker (niet meer aan de balie). Bent u slecht ter been? Dan bezorgt de apotheek -indien nodig- aan huis.
LET OP: wacht altijd op het afhaalbericht van de apotheek voor u langskomt. Zo voorkomt u onnodige wachttijd en wordt u efficiënter geholpen.
Chronische medicatie automatisch in herhaalservice (PAH)
Chronische medicatie wordt voortaan -in overleg met de huisarts- automatisch opgenomen in de 3-maandelijkse herhaalservice van de apotheek. Via pah.asc@ezorg.nl kunt u aangegeven welke medicatie u in de herhaalservice wilt hebben. Bij geneesmiddelen die u krijgt via de specialist vraagt de apotheek of u wilt vragen om een jaarrecept, dan kan deze medicatie ook opgenomen worden in de PAH.
Op tijd bestellen
De apotheek vraagt u vriendelijk om op tijd uw herhaalmedicatie aan te vragen. Zo kan de apotheek uw bestelling zorgvuldig verwerken, op tijd bestellen en uitleveren.
Bij vragen over de veranderingen kunt u terecht bij de apotheek.