• Home
  • Praktijkinformatie
    • Contact
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Herhaalrecepten
    • Bloedafname
    • Spoedgevallen
    • Avond, nacht, weekend en feestdagen
    • Medewerkers
    • Vakantie en waarneming
  • Inschrijfformulier
  • Ik geef toestemming
  • Patiëntomgeving
  • Thuisarts.nl
  • Privacyverklaring
  • Klachtenregeling
  • A
  • A
  • A

Klachtenregeling

 

U heeft een klacht over onze huisartsenzorg. Wij stellen we het op prijs als u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn, kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Hieronder leest u welke stappen u kunt nemen in geval van een klacht.

 

1. Bespreek uw klacht met uw huisarts

Heeft u een klacht, bespreek dit dan eerst met uw huisarts. Dat kan ook wanneer de klacht over bijvoorbeeld de doktersassistente of praktijkondersteuner gaat. Een klacht kan te maken hebben met uw behandeling, bejegening of met organisatorische zaken, zoals de telefonische bereikbaarheid.

U kunt een afspraak maken met uw huisarts om uw klacht te bespreken. Komt u er samen niet uit, dan leest u hieronder wat u vervolgens kunt doen.

 

2. De klachtenfunctionaris komt tot een oplossing

Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Het SKGE heeft als uitgangspunt om door bemiddeling tussen u en uw huisarts de klacht samen op te lossen.

U kunt uw klacht voorleggen aan een klachtenfunctionaris van SKGE.  De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht. De klachtenfunctionaris kiest geen partij. Zij helpt u en de huisarts de klacht samen op te lossen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt in contact komen met deze klachtenfunctionaris door dit formulier in te vullen. De klachtenfunctionaris neemt daarna binnen 5 tot 10 werkdagen telefonisch contact met u op.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillencommissie. Uw klacht wordt dan een geschil.

 

3. De geschillencommissie komt met een bindend oordeel

Alleen als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen. Bijvoorbeeld om te horen of uw klacht terecht is. En misschien heeft u schade opgelopen en wilt u een schadevergoeding vragen. U kunt uw klacht dan als een geschil indienen bij de geschillencommissie van het SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris. Het oordeel van de geschillencommissie is juridisch bindend.

Meer informatie over een geschillenprocedure vindt u hier.

  • Home
  • Praktijkinformatie
    • Contact
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Herhaalrecepten
    • Bloedafname
    • Spoedgevallen
    • Avond, nacht, weekend en feestdagen
    • Medewerkers
    • Vakantie en waarneming
  • Inschrijfformulier
  • Ik geef toestemming
  • Patiëntomgeving
  • Thuisarts.nl
  • Privacyverklaring
  • Klachtenregeling

Nieuws

  • Vakantie 28 april t/m 9 mei 15 april 2025
  • Vacature doktersassistente 22 uur p/week 25 maart 2025

Patiëntomgeving

Naar de patiëntomgeving

Contact

Spoednummer 0181-452828

Huisartsenpraktijk Stekelenburg

Mr. G. Groen van Prinstererlaan 2
3214 XL Zuidland
Telefoon: 0181-451324
Receptenlijn: 0181-459483

Routebeschrijving >

Openingstijden

Maandag 8:00 - 17:00

Dinsdag 8:00 - 17:00

Woensdag 8:00 - 17:00

Donderdag 8:00 - 10:00

Vrijdag 8:00 - 17:00

© 2025 Huisartsenpraktijk Stekelenburg -
  • Cookiewetgeving
  • Beheer